Poster van het duizenden en gewapende Avalokiteshv (Hoek)Poster van het duizenden en gewapende Avalokiteshv (Thuiskantoor)Poster van het duizenden en gewapende Avalokiteshv (Keuken)
Poster van het duizenden en gewapende Avalokiteshv (Voorkant)
€ 17,65
per poster
 

Poster van het duizenden en gewapende Avalokiteshv

4.8 van 5 sterren beoordeling
6 aantal beoordelingen
| door Ariya's Thangkas
Bekijk productdetails

Andere designs in deze categorie

Over Posters

Aangeboden door

Papiersoort: Waarde posterpapier (halfglanzend)

Uw muren weerspiegelen uw persoonlijkheid, dus laat ze spreken met uw favoriete citaten, kunst of ontwerpen gedrukt op onze op maat gemaakte Giclée-posters! Hoogwaardig microporeus, harsgecoat papier met een prachtige halfglanzende afwerking. Kies uit standaard- of op maat gemaakte posters en lijstopties om kunst te creëren die een perfecte weerspiegeling van uzelf is.

  • Giclée-prints van galerijkwaliteit
  • Ideaal voor levendige kunstwerken en fotoreproducties
  • Halfglanzende afwerking
  • Pigmentgebaseerde inkten voor full-color spectrum en hoge resolutie printen
  • Duurzaam papier van 185 g/m²
  • Verkrijgbaar in aangepaste maten tot 152,4 cm
  • Lijsten beschikbaar voor alle standaardmaten
  • Lijsten inclusief anti-reflecterend acrylglas

Over dit ontwerp

Poster van het duizenden en gewapende Avalokiteshv

Poster van het duizenden en gewapende Avalokiteshv

Duizend gewapende Avalokiteshvara Thangka geschilderd door ariya tussen juli 2012 en mei 2013 (ongeveer 450 uur) in Bhaktapur/Nepal, Zuid-India, de Franse Pyreneeën en Berlijn. (P.S.: DE OORSPRONKELIJKE MET DE HAND BEHAALDE THANGKA IS NOG STEEDS BESCHIKBAAR! Neem contact met me op als je geïnteresseerd bent!) Avalokiteshvara is een bodhisattva die de compassie van alle Boeddha's belichaamt. Hij is een van de meer vereerde bodhisattvas in het reguliere Mahayana-boeddhisme. Hij staat ook bekend als Chenrezig (Tibetaans), Kuan-Yin/Guanyin (Chinees), Lokeshvara (Sanskrit) en Kannon (Japans). In totaal 33 verschillende manifestaties van Avalokiteshvara worden beschreven in boeddhistische literatuur, met inbegrip van manifestaties van vrouwen, die allemaal passen bij de geesten van verschillende wezens. In Sanskrit wordt ook Avalokiteshvara aangeduid als Padmapāni ("Houder van de Lotus") of Lokeśvara ("Heer van de wereld"). In het Tibetaans staat Avalokiteshvara bekend als Jainraisig/Chenrezig en zou het zijn ingebed in de Dalai Lama, de Karmapa en andere hooglama's. Zeven vormen van Avalokiteśvara zijn bekend in het Tibetaanse boeddhisme: 1. Amoghapāśa: niet leeg (of niet-vervormend) net of lasso. 2. Vara-sahasrabhuja-locana / Sahasrabhujasahasranetra: 1000-hand en 1000-oog, 3. Hayagriva: met het hoofd van een paard 4. Ekadasamukha: met 11 gezichten 5. Cundī 6. Cintamani-cakra: wiel van soevereine macht 7. Arya Lokiteśvara: De Heilige soevereine houder van de wereld boven Avalokiteshvara, wisdom bodhisattva Manjushri (links) en Dharma protector Mahakala (rechts) zijn afgebeeld. In het midden drijft op een lotus Amitabha, Boeddha van de lotusfamilie van de 5 Dhyani (wijsheid) Boeddhas. Hij is rood en staat voor discriminerende bewustwording en zijn transmuteerde tegenstellingen, passie en het begrijpen. De familie Padma (lotus) Boeddha is geassocieerd met het brandpunt. Onder Avalokiteshvara, zijn emanaties Green Tara (links) en White Tara (rechts). Duizend gewapende Avalokiteshvara Een vooraanstaand boeddhistisch verhaal vertelt over Avalokiteśvara die zegt nooit te zullen rusten totdat hij alle wezens met gevoel uit samsara had bevrijd, en zijn eigen boeddhahood uit te stellen totdat hij elk wezen op aarde heeft geholpen bij het bereiken van Nirvana. Ondanks grote inspanningen realiseert hij zich dat nog steeds veel ongelukkige wezens gered moesten worden. Nadat hij moeite had om de behoeften van zoveel mensen te begrijpen, splits zijn hoofd in elf stukken. Amithaba Buddha, die zijn benarde situatie ziet, geeft hem elf hoofden om de kreten van het lijden te horen. Avalokiteśvara probeert alle mensen die hulp nodig hebben te bereiken, maar hij ontdekte dat zijn twee armen in stukken uiteen zijn gesprongen. Nogmaals, Amitabha Buddha krijgt zijn hulp en investeert hem met duizend wapens om de ellende te helpen. Avalokiteshvara met het eindigende a-svara ("geluid, lawaai"), dat wil zeggen "geluidsontvanger", letterlijk "hij die naar geluid kijkt", d.w.z. de kreten van mensen met gevoel die zijn hulp nodig hebben, werd oorspronkelijk afgebeeld als een mannelijk bodhisattva, en draagt daarom onthullende kleding en kan zelfs een snor sport. In andere tradities kan hij vaker in de vorm van een vrouw (Guanyin) of zelfs androgynastisch worden afgebeeld. De Lotus Sūtra beschrijft hem als een bodhisattva die elke vorm kan aannemen die nodig is om het lijden te verlichten, en die ook de macht heeft om kinderen te geven (mogelijk in verband met het feit dat in deze Sutra, in tegenstelling tot in andere landen, zowel mannen als vrouwen de mogelijkheid hebben om verlichting te brengen). Hij wordt daarom zowel geestelijk als fysiek gezien als een redder beschouwd. De sutras verklaren dat zelfs degenen die geen kans hebben om verlicht te worden, door zijn spaarzame genade kunnen worden verlicht, en degenen die diep in negatieve karma zitten, kunnen nog steeds redding vinden door zijn medeleven. Op dezelfde manier wordt Guanyin in Pure Land Buddhism omschreven als de "Barque of Salvation". Samen met Amitabha Boeddha bevrijdt ze mensen tijdelijk uit het wiel van Samsara door ze in het hart van een lotus te plaatsen en ze vervolgens naar huis te sturen naar het Westerne Zuivere Land van Sukhāvatī, waar ze de kans zullen krijgen om de noodzakelijke verdienste te verwerven om in één leven een Boeddha te zijn. In het Tibetaanse boeddhisme kwam Tara tot stand uit één schuur van Chenrezig. Toen de traan op de grond viel, creëerde hij een meer, en een lotusopening in het meer onthulde Tara. In een andere versie van dit verhaal komt Tara uit het hart van Chenrezig. In beide versies is het de uitbundige compassie van Chenrezig die Tara als een wezen manifesteert. Mahāyāna Buddhism brengt Avalokiteshvara met de zesletterlijke mantra in verband: OM MANI PADME HUM. Door zijn associatie met deze mantra heet Avalokiteshvara in het Tibetaanse boeddhisme ook Shadakshari, wat betekent "Heer van de Zes Syllables". Het reciteren van deze mantra samen met gebedkralen is de meest populaire religieuze praktijk in het Tibetaanse boeddhisme.
Ontwerp van international designer

Klant beoordelingen

4.8 van 5 sterren beoordeling6 aantal beoordelingen
5 totaal 5-sterrenbeoordelingen1 totaal 4-sterrenbeoordelingen0 totaal 3-sterrenbeoordelingen0 totaal 2-sterrenbeoordelingen0 totaal 1-sterrenbeoordelingen
6 Reviews
Beoordelingen voor identieke producten
5 van 5 sterren beoordeling
Door Marie-Jeanne T.22 februari 2020Geverifieerde aankoop
Print, Maat: 20,32cm x 25,40cm, Hardware: Geen, Lijst: Geen, Media: Waarde posterpapier (halfglanzend), Mat: Geen,
Zazzler recensent programma
Een zeer mooi afgewerkte poster. In een witte kader met passpartout schittert hij in de kamer van onze kleindochter. Prachtig. Geweldig mooie afwerking
5 van 5 sterren beoordeling
Door Marie-Jeanne T.22 februari 2020Geverifieerde aankoop
Print, Maat: 20,32cm x 25,40cm, Hardware: Geen, Lijst: Geen, Media: Waarde posterpapier (halfglanzend), Mat: Geen,
Zazzler recensent programma
Een zeer mooi afgewerkte poster. In een witte kader met passpartout schittert hij in de kamer van onze kleindochter. Prachtig. Geweldig mooie afwerking
5 van 5 sterren beoordeling
Door Chris G.13 april 2022Geverifieerde aankoop
Print, Maat: 37,25cm x 27,94cm, Hardware: Geen, Lijst: Geen, Media: Waarde posterpapier (halfglanzend), Mat: Geen,
Zazzler recensent programma
Heel mooie tekening, heel natuurlijk. Mooie afdruk, goeie kleuren en heel scherp afgedrukt!

Tags

Posters
kuanyinbodhisattvatibetanthangkaboeddhistavalokiteshvaraspiritueelyogameditatie
Alle producten:
kuanyinbodhisattvatibetanthangkaboeddhistavalokiteshvaraspiritueelyogameditatie

Andere Info

Product ID: 228146011210001930
Ontworpen op: 18-9-2015 6:07
Rating: G