Jezus "Yeshua" Het Laatste Avondmaal, Leonardo da  Thermosbeker (Geroteerd rechts)Jezus "Yeshua" Het Laatste Avondmaal, Leonardo da  Thermosbeker (Achterkant)Jezus "Yeshua" Het Laatste Avondmaal, Leonardo da  Thermosbeker (Gedraaid links)
Jezus "Yeshua" Het Laatste Avondmaal, Leonardo da  Thermosbeker (Voorkant)
€ 41,04
per stuk
 

Jezus "Yeshua" Het Laatste Avondmaal, Leonardo da Thermosbeker

Bekijk productdetails

Andere designs in deze categorie

Over Thermosbekers

Aangeboden door

Stijl: Thermosbeker

Maak je beker net zo uniek als jezelf! De dubbelwandige constructie van deze op maat gemaakte beker helpt je warme dranken warm te houden en je koele dranken koel, terwijl je handen comfortabel blijven. Het onopvallende deksel klikt stevig vast om morsen te voorkomen en de gewatteerde bodem geeft extra grip zodat je veilig van je dranken kunt genieten.

  • Afmetingen: 7,3 B x 22,2 cm H
  • Inhoud: Goed voor 355 ml. vloeistof in een slanke cilindrische vorm
  • Materialen: roestvrijstalen body en bodem, plastic dop
  • Stevige klapdeksel helpt om morsen tegen te gaan
  • Vacuümdichte dubbellaags constructie om temperatuur van vloeistof te behouden
  • Glanzende witte afwerking om je foto's of designs te highlighten
  • Past in de meeste standaard bekerhouders
  • Met de hand wassen
Ontwerptip: Voor het beste resultaat, houd er rekening mee om 0,6 cm uitloop toe te voegen .

Over dit ontwerp

Jezus "Yeshua" Het Laatste Avondmaal, Leonardo da  Thermosbeker

Jezus "Yeshua" Het Laatste Avondmaal, Leonardo da Thermosbeker

De lucht hing zwaar met de geur van olieverf en gips. Het zonlicht helde door de hoge ramen van de refter, waardoor er lange schaduwen over de steiger kwamen die uit de muur sprong. Leonardo da Vinci, die op het hoogste perron in een hachelijke positie zat, bewerkte zijn borstel met een vurig rood, zijn wenkbrauw groef in concentratie. — De frustratie knakte op hem. In tegenstelling tot de elegante, geïdealiseerde vormen waar hij normaal de voorkeur aan gaf, verlangde hij naar een zanderig realisme. Hij voorzag een wirwar van emoties - shock, ongeloof, verdriet; geëtst op de gezichten van Jezus’ discipelen. Dit was niet zomaar een schilderij; het was een theatrale voorstelling, een bevroren moment van drama vastgelegd in minutieus detail. - Onder hem, de apostelen; Petrus, zijn baard die bruist van verontwaardiging, Johannes, voor altijd jeugdig, leunend dichter bij Jezus in een gebaar van stil onderzoek - leek tot leven te komen op het uitgestrekte doek. In tegenstelling tot de afbeeldingen van het Laatste Avondmaal, waarbij de figuren op kussens rond een lage tafel stonden, had Leonardo gekozen voor een meer formele setting. De tafel strekte zich uit in een lange rechthoek, waardoor een krachtig gevoel van perspectief werd gecreëerd dat het oog van de kijker in het hart van de scène trok. Dit, sommigen gemopperd, was een afwijking van de historische nauwkeurigheid. Waren de echte maaltijden niet op lage tafels gegeten, met diners die op kussens leunen? Leonardo, het typische renaissance-man, was echter meer bezig met het vastleggen van de essentie van de gebeurtenis; de onrust in de harten van de discipelen - dan alleen maar archeologische details. — Hij was niet alleen een schilder; hij was een wetenschapper, een anatomist die lijken had ontleed om de werking van de menselijke vorm te begrijpen. Hij droeg die kennis over aan zijn kunst en zorgde ervoor dat de weergave van verdriet, woede en verwarring op de gezichten van de apostelen niet alleen geloofwaardig was, maar ook zeer ontmoedigend. — Terwijl hij naar zijn creatie keek, liet Leonardo zichzelf een flikkering van voldoening zien. Dit Laatste Avondmaal zou anders zijn dan alle andere, een bewijs van niet alleen zijn artistieke virtuositeit, maar ook van zijn inzicht in de menselijke conditie. Het zou een microkosmos zijn van het universum dat hij zo onvermoeibaar probeerde te begrijpen, een wereld van kolkende emoties en diepgaande mysteries, allemaal verlicht door de flikkerende fakkel van het menselijke geloof. — De Italiaanse polymath Leonardo da Vinci (1452-1519) liet zijn stempel drukken op Yeshua en zijn disciplines. Hoewel hij beroemd was om zijn wetenschappelijke bezigheden en zijn fantastische uitvindingen, was hij ook een meesterlijke kunstenaar. Zijn muurschildering, Het Laatste Avondmaal (ca. 1495-1498), blijft een hoeksteen van de renaissancekunst, bewonderd om zijn portret van menselijke emotie en het baanbrekende gebruik van perspectief.
Ontwerp van international designer

Klant beoordelingen

Er zijn nog geen reviews voor dit product.Heb je dit product gekocht?

Tags

Thermosbekers
jesusjezus van nazarethlaatste avondmaalhet laatste avondmaalleonardo da vincijesuskristmessiahyeshuabijbelmassiefchristelijke religie
Alle producten:
jesusjezus van nazarethlaatste avondmaalhet laatste avondmaalleonardo da vincijesuskristmessiahyeshuabijbelmassiefchristelijke religie

Andere Info

Product ID: 256503441315535486
Ontworpen op: 1-11-2020 15:08
Rating: G