Over Posters
Aangeboden door
Over dit ontwerp
ALPHABETICON. Russische experimenten... (Intro-tek Poster
ALPHABETICON Russische experimenten met tekst en Afbeeldingen in de 20e eeuw Het Russische werkwoord П А Ь (schrijven) verwijst naar zowel schrijven als schilderen, wat ons herinnert aan de inherente affiniteit van woord en afbeelding, van schrijver en kunstenaar. Op veelvoudige manieren, blijft de interactie van de tekst en het visueel onze waarneming informeren. Terwijl de nieuwe technologieën en de ongekende sociale en culturele praktijken van de 20e eeuw de gevestigde orde van tekst en visuele vertegenwoordiging veranderden, verkondigden dichters en kunstenaars het relatie van het gedrukte en geschreven, verbale en beeldmateriaal, gezien, gehoord en gelezen. In Rusland vielen intensieve artistieke experimenten samen met grote sociale cataclysmen en het zoeken naar een nieuwe expressiviteit leverde opvallende resultaten op. ALPHABETICON, gebaseerd op de collecties van de Bibliotheek en de Archieven van de Institutie van de Hoover en de Bibliotheken van de Universiteit, cadeaus een verscheidenheid van onderling verbonden vorm-boeken voor kinderen en manuscripten, officiële posters en officieuze publicaties, Futurist, Constructivist, en Conceptualistische uitgaven, en dichters' prestaties-die de interactie van tekst en visueel, alfabet en pictogram op de voorgrond brengen. De transformatie van lichamen in letters, letters in afbeeldingen, lijnen en curven in betekenisvolle tekens, van letters in geluiden die terugkeren naar het menselijk lichaam, vormt de route van de tentoonstelling. De kunst van de kalligrafie, die gebaseerd is op de intrinsieke echtheid van de schrijver en de kunstenaar, de pen en het borstel, het papier en het canvas, is verstikt door de vooruitgang van de technologieën uit de directe ervaring van de auteur. Traces van menselijke aanwezigheid markeren alleen de privé, niet-circulerende records van de manuscripten van dichters en kinderdoedels. Het display "Subverting Gutenberg", dat wordt gebezigd door Monika Greenleaf en Joshua Walker, cadeaus manuscripten en handgeschreven boeken van 1915 tot eind jaren '60. Het lijkt archaïsche en nostalgische voor het pre-Gutenbergpenmanschap dat de eigenschapstechnieken reageren met de ultramodernistische nadruk op het visueel ten koste van de tekst. In het begin van de 20e eeuw probeerden Symbolists, Futuristen en latere Constructivisten de banden tussen kunstenaar en het artefact, zintuiglijke ervaring en grafische voorstelling opnieuw te creëer. "Van letter tot Afbeelding", bedacht door Dustin Condren en Martha Kelly, vertegenwoordigt deze artistieke trends in hun zoektocht naar de unieke schrijfvaardigheid. Futuristische publicaties van 1914 tot het einde van de jaren 20 hebben de lezerskijker gestimuleerd en soms geschokt door een unieke combinatie van woorden en afbeeldingen. De verschillende doopvonten, de formaten, en de afbeeldingen van de collages van de Constructivist gooiden de conventionele lineaire perceptie van het bericht van de tekst met visuele en sensuele over. Geïnspireerd door de kinderachtige integratie van brieven en afbeeldingen, ontwierpen de Futuristen en Constructivisten de boeken van de vroege Sovjet-afbeelding om de wereld van de jeugd te revolutioneren. In de jaren '60 verschenen handgeschreven en met de hand gekopieerde boeken in de ondergrondse productie en circulatie van samizdat. In de post-Sovjet-gecommercialiseerde ruimte kregen de massaproductie en het publiek een nieuwe betekenis. In de jaren '90 erkende de Russische Conceptualisten hun Futuristische voorgangers door handschrift-technieken te imiteren in hun gedrukte boeken. Om onze perceptie van gedrukte teksten nieuw leven in te blazen, hebben modernistische kunstenaars zich ook tot zulke "primitieve" of elementaire vormen gericht als kinderprimers en eerste boeken. Het panorama "From Body to Letter" en "From Body to Machine", dat wordt beheerd door Sara Pankenier en Glen Worthey, bestudeert de iconografie van het Cyrillisch alfabet van zijn vroege vorm tot de late Sovjet-ABC-boeken, in verschillende delen. Één sectie onderzoekt pictorial alfabeten zoals toelatend de overgang van het kind van geluiden en voorwerpen aan grafische tekens op een vlakke pagina. Een andere sectie brengt boeken voor kinderen samen, de uitgebreide design van de wereld van de kunst, en de reductivistische experimenten van Russische Constructivisten. Na de revolutie van 1917 werd de leesuitdaging een grote politieke taak voor de Sovjetregering en haar enorm analfabetische bevolking. De makers van posters voor de strijd tegen analfabetisme moesten vertrouwen op, maar ook herdenken, de wisselwerking tussen het pictoriale afbeelding en het tekstuele teken dat ten grondslag ligt aan de introductie van een kind in de wereld van de letters. De poster secties, "Iconography of Literacy" en "From the Margins to the Masses", gecurateerd door Matthew Morris en Heather Farkas, illustreren de visuele retoriek van de uitgebreide geletterdheid-campagne (1921-1937), van de wortels in Russische pictogrammen en volkskunst tot de emblemen van de Europese Verlichting en beeldvorming avant-garde. Binnenkort werd de avant-gardistische eenheid van alfabet en icoon in twee tegenstellingen verdeeld. Terwijl de Sovjet-openbare ruimte de orthodoxe woorden en afbeeldingen vermenigvuldigde, waardeerde de niet-officiële cultuur het individu, de onvervreemdbare en bederfelijke. De kaarten van de jaren '60 en '70 zingden hun niet-gepubliceerde vers, en niet-erkende dichters registreerden hun werk op tweedehands enveloppen, schoolkaartjes, en uiteindelijk hun eigen kleren en lichamen. De hedendaagse dichters Dmitri Prigov en Lev Rubinstein houden zich bezig met het maken van tekst als een prestatiegebaar. Hun overwegingen, gefilmd en bewerkt door Dietmar Hochmuth, zijn te horen en te zien in de sectie "Van brief aan lichaam". In een volledige cirkel van culturele en historische revoluties vallen de letter en het afbeelding samen in het lichaam van de artiest. alphabeticon werd ontwikkeld door "Visualiteit/korporealiteit/alfabetisme", een onderzoekworkshop van het Slavische departement en afdeling Literaturen, culturen en talen, met de genereuze steun van de instelling Hoover. Oksana Bulgakowa, Anna Muza Curatoren van het project
Ontwerp van international designer
Klant beoordelingen
4.8 van 5 sterren beoordeling6 aantal beoordelingen
6 Reviews
Beoordelingen voor identieke producten
5 van 5 sterren beoordeling
Door Marie-Jeanne T.22 februari 2020 • Geverifieerde aankoop
Print, Maat: 20,32cm x 25,40cm, Hardware: Geen, Lijst: Geen, Media: Waarde posterpapier (halfglanzend), Mat: Geen,
Zazzler recensent programma
Een zeer mooi afgewerkte poster. In een witte kader met passpartout schittert hij in de kamer van onze kleindochter.
Prachtig. Geweldig mooie afwerking
5 van 5 sterren beoordeling
Door Marie-Jeanne T.22 februari 2020 • Geverifieerde aankoop
Print, Maat: 20,32cm x 25,40cm, Hardware: Geen, Lijst: Geen, Media: Waarde posterpapier (halfglanzend), Mat: Geen,
Zazzler recensent programma
Een zeer mooi afgewerkte poster. In een witte kader met passpartout schittert hij in de kamer van onze kleindochter.
Prachtig. Geweldig mooie afwerking
5 van 5 sterren beoordeling
Door Chris G.13 april 2022 • Geverifieerde aankoop
Print, Maat: 37,25cm x 27,94cm, Hardware: Geen, Lijst: Geen, Media: Waarde posterpapier (halfglanzend), Mat: Geen,
Zazzler recensent programma
Heel mooie tekening, heel natuurlijk. Mooie afdruk, goeie kleuren en heel scherp afgedrukt!
Tags
Andere Info
Product ID: 228399629941858084
Ontworpen op: 6-5-2003 13:35
Rating: G
Recent bekeken items
