Jezus "Yeshua" Het Laatste Avondmaal, Leonardo da  Keramische Knop (Voorkant)Jezus "Yeshua" Het Laatste Avondmaal, Leonardo da  Keramische Knop (Zijkant)Jezus "Yeshua" Het Laatste Avondmaal, Leonardo da  Keramische Knop (Achterkant)
Jezus "Yeshua" Het Laatste Avondmaal, Leonardo da  Keramische Knop (Rechts)
€ 13,30
per stuk
 

Jezus "Yeshua" Het Laatste Avondmaal, Leonardo da Keramische Knop

Bekijk productdetails

Andere designs in deze categorie

Over Keramische knoppen

Aangeboden door

Stijl: Keramische knop

Geef je kasten en huisraad een extra decoratief tintje door ze te personaliseren met je eigen knoppen. Van de keuken tot de slaapkamer van je kind, gepersonaliseerde knoppen maken de inrichting helemaal af!

  • Prachtige witte keramische knop met omvang van 3,8 cm.
  • Standaard maat; past op de meeste gaten van 3,2 cm diameter.
  • Eenvoudig te installeren.
  • Inclusief schroef. Geen extra gereedschap vereist.
  • Ideaal voor kasten, laden en meubilair.
  • Ideale finishing touch voor slaapkamers, keukens, doe-het-zelf projecten en meer!
  • Dit product bevat kleine onderdeeltjes en is geen speelgoed. Niet aanbevolen voor kinderen van 8 en jonger.

Over dit ontwerp

Jezus "Yeshua" Het Laatste Avondmaal, Leonardo da  Keramische Knop

Jezus "Yeshua" Het Laatste Avondmaal, Leonardo da Keramische Knop

De lucht hing zwaar met de geur van olieverf en gips. Het zonlicht helde door de hoge ramen van de refter, waardoor er lange schaduwen over de steiger kwamen die uit de muur sprong. Leonardo da Vinci, die op het hoogste perron in een hachelijke positie zat, bewerkte zijn borstel met een vurig rood, zijn wenkbrauw groef in concentratie. — De frustratie knakte op hem. In tegenstelling tot de elegante, geïdealiseerde vormen waar hij normaal de voorkeur aan gaf, verlangde hij naar een zanderig realisme. Hij voorzag een wirwar van emoties - shock, ongeloof, verdriet; geëtst op de gezichten van Jezus’ discipelen. Dit was niet zomaar een schilderij; het was een theatrale voorstelling, een bevroren moment van drama vastgelegd in minutieus detail. - Onder hem, de apostelen; Petrus, zijn baard die bruist van verontwaardiging, Johannes, voor altijd jeugdig, leunend dichter bij Jezus in een gebaar van stil onderzoek - leek tot leven te komen op het uitgestrekte doek. In tegenstelling tot de afbeeldingen van het Laatste Avondmaal, waarbij de figuren op kussens rond een lage tafel stonden, had Leonardo gekozen voor een meer formele setting. De tafel strekte zich uit in een lange rechthoek, waardoor een krachtig gevoel van perspectief werd gecreëerd dat het oog van de kijker in het hart van de scène trok. Dit, sommigen gemopperd, was een afwijking van de historische nauwkeurigheid. Waren de echte maaltijden niet op lage tafels gegeten, met diners die op kussens leunen? Leonardo, het typische renaissance-man, was echter meer bezig met het vastleggen van de essentie van de gebeurtenis; de onrust in de harten van de discipelen - dan alleen maar archeologische details. — Hij was niet alleen een schilder; hij was een wetenschapper, een anatomist die lijken had ontleed om de werking van de menselijke vorm te begrijpen. Hij droeg die kennis over aan zijn kunst en zorgde ervoor dat de weergave van verdriet, woede en verwarring op de gezichten van de apostelen niet alleen geloofwaardig was, maar ook zeer ontmoedigend. — Terwijl hij naar zijn creatie keek, liet Leonardo zichzelf een flikkering van voldoening zien. Dit Laatste Avondmaal zou anders zijn dan alle andere, een bewijs van niet alleen zijn artistieke virtuositeit, maar ook van zijn inzicht in de menselijke conditie. Het zou een microkosmos zijn van het universum dat hij zo onvermoeibaar probeerde te begrijpen, een wereld van kolkende emoties en diepgaande mysteries, allemaal verlicht door de flikkerende fakkel van het menselijke geloof. — De Italiaanse polymath Leonardo da Vinci (1452-1519) liet zijn stempel drukken op Yeshua en zijn disciplines. Hoewel hij beroemd was om zijn wetenschappelijke bezigheden en zijn fantastische uitvindingen, was hij ook een meesterlijke kunstenaar. Zijn muurschildering, Het Laatste Avondmaal (ca. 1495-1498), blijft een hoeksteen van de renaissancekunst, bewonderd om zijn portret van menselijke emotie en het baanbrekende gebruik van perspectief.
Ontwerp van international designer

Klant beoordelingen

Er zijn nog geen reviews voor dit product.Heb je dit product gekocht?

Tags

Keramische knoppen
jesusjezus van nazarethlaatste avondmaalhet laatste avondmaalleonardo da vincijesuskristmessiahyeshuabijbelmassiefchristelijke religie
Alle producten:
jesusjezus van nazarethlaatste avondmaalhet laatste avondmaalleonardo da vincijesuskristmessiahyeshuabijbelmassiefchristelijke religie

Andere Info

Product ID: 256561485144540725
Ontworpen op: 2-11-2020 0:45
Rating: G