Batavier Line - Vintage Travel Mok (Links)Batavier Line - Vintage Travel Mok (Voorkant links)Batavier Line - Vintage Travel Mok (Midden)
Batavier Line - Vintage Travel Mok (Rechts)
Sale prijs € 17,17.  
Originele prijs € 20,20 per mok
Je bespaart 15%

Batavier Line - Vintage Travel Mok

3.8 van 5 sterren beoordeling
14 aantal beoordelingen
| door Scenes from the Past
Bekijk productdetails

Andere designs in deze categorie

Over Mokken

Aangeboden door

Stijl: Ringer combo mok

Grappig, uniek, mooi of persoonlijk – jij kiest de perfecte koffiemok. De buitenkant van de mok heeft een helder witte basis voor je foto, logo, patroon of tekst, terwijl de rand en het handvat levendig geglazuurd zijn in een rijke kleur. Match of complimenteer de kleur van je bestaande servies of geef een mok cadeau in de favoriete kleur van je vriend of vriendin.

  • Verkrijgbaar in 325 ml (11-ounce) of 444 ml (15-ounce)
  • Afmetingen:
    • 325 ml: 8,1 cm diameter x 9,7 cm hoog
    • 444 ml: 8,6 cm diameter x 11,4 cm hoog
  • Magnetron- en vaatwasserbestendig
  • Stevige keramische constructie
  • Voldoet aan FDA-eisen voor voedsel- en drankveiligheid
  • Op bestelling gedrukt in Reno, NV
  • Vul niet te vol en wees voorzichtig met hete vloeistoffen die kunnen verbranden
  • Houd buiten bereik van kinderen wanneer gevuld met hete vloeistoffen

Over dit ontwerp

Batavier Line - Vintage Travel Mok

Batavier Line - Vintage Travel Mok

Vintage Travel poster versterkt en hersteld door Scenesfromthepast.net The Batavier Line (Nederlands: Batavier Lijn) was een pakketdienst tussen Rotterdam en Londen van 18.30 tot de jaren zestig. De lijn werd door de Nederlandsche Stoomboot Maats (NSM) tot stand gebracht nadat de diensten Rotterdam-Hamburg en Antwerpen-Londen niet waren gepland. De oorspronkelijke boot op de dienst was de houten peddel steamer De Batavier. Ze werd in 1855 vervangen door een ijzeren pedaalmolen genaamd Batavier, en dit schip werd in 1872 vervangen door een andere ijzeren riviermeester Batavier. In 1895 verkocht NSM het bedrijf aan William Müller en Company, die de firmanaam en de naamgevingsregeling voor haar schepen handhaafden. Müller gaf in 1897 opdracht tot twee nieuwe stalen schotel van de Gourlay Brothers van Dundee, Batavier II en Batavier III. Toen dit paar bij de vloot kwam, werd de vorige Batavia omgedoopt tot Batavier I. in Rotterdam, de schepen die aan de haven van Willemsplein hebben aangedaan; in Londen dokken de schepen oorspronkelijk in de buurt van de Londense brug, maar in 1899 overstapten ze naar de Douane House and Wool Quays in de buurt van de Towerbrug. Vanaf 1899 werd ook de Batavier Line-verbinding tussen Rotterdam en Londen dagelijks aangeboden, behalve zondag. In 1902 werd nog een scheepspaar besteld bij Gourlay, Batavier IV en Batavier V, en toen Batavier VI in 1903 werd toegevoegd, werd Batavier I uit dienst genomen. In 1909 werden Batavier II en Batavier III herbouwd tot een grootte die nauwer aansloot bij de latere schepen. Tijdens de eerste fasen van de Eerste Wereldoorlog werd de lijn voortgezet, maar de schepen werden soms door Duitse onderzeeërs tegengehouden. In maart 1915 werd Batavier V door de Duitse onderzeeër U-28 tegengehouden en als prijs in beslag genomen, maar later door de Duitse prijsrechtbank vrijgelaten. In mei 1916 trof Batavier V een mijn voor de Britse kust en werd deze gezonken met het verlies van vier levens. In september werd Batavier II door UB-6 in beslag genomen, maar later vrijgegeven; In 1917 is ze verzonken door de Britse onderzeeër E55. Na het einde van de oorlog werden nieuwe Batavier II en Batavier V aan de lijn toegevoegd, maar tijdens de Tweede Wereldoorlog werd de nieuwere Batavier V door de Duitse strijdkrachten in beslag genomen en later door een Britse motorboot gesloopt. Een nieuwere Batavier III, die in 1939 werd toegevoegd ter vervanging van het schip van 1902 met dezelfde naam, werd ook door de Duitsers in beslag genomen en later ontgonnen. Na het einde van de oorlog bleven alleen de Batavier II van 1921 in gebruik voor de lijn en de voortzetting van de passagiersdienst tot 1960. Aan het einde van de jaren vijftig werden verschillende vrachtwagens toegevoegd en een vrachtdienst werd voortgezet gedurende een tijd nadat de passagiersdienst was beëindigd.
Ontwerp van international designer

Klant beoordelingen

3.8 van 5 sterren beoordeling14 aantal beoordelingen
6 totaal 5-sterrenbeoordelingen5 totaal 4-sterrenbeoordelingen0 totaal 3-sterrenbeoordelingen0 totaal 2-sterrenbeoordelingen3 totaal 1-sterrenbeoordelingen
14 Reviews
Beoordelingen voor identieke producten
5 van 5 sterren beoordeling
Door Roel R.13 december 2021Geverifieerde aankoop
Ringer combo mok, 325 ml
Creator beoordeling
kwaliteitvol porseleinwerk met mooie glazuur. de afdruk is scherp en kleurecht. Mooi gerealiseerd.
5 van 5 sterren beoordeling
Door L.12 februari 2021Geverifieerde aankoop
Ringer combo mok, 325 ml
Zazzler recensent programma
Prachtige mok met vele details en mooie tekst. Geen 'simpele' mok zoals je ze overal vindt. Mooie zwarte binnenkant steekt goed af. Volledig zoals op de foto
5 van 5 sterren beoordeling
Door Kristin L.6 augustus 2017Geverifieerde aankoop
Ringer combo mok, 325 ml
Zazzler recensent programma
Een prachtige en originele koffietas voor iedereen die van Westies houdt! De afdruk was prima! Het witte Westie silhouet tegen de zwarte achtergrond maakt deze tas heel knap!

Tags

Mokken
nederlandsreizenrotterdamlondennederlandrijnzwitserlandbootschipstoom
Alle producten:
nederlandsreizenrotterdamlondennederlandrijnzwitserlandbootschipstoom

Andere Info

Product ID: 168973258281577124
Ontworpen op: 2-11-2009 6:37
Rating: G